
Gegužės 20 d. Socialinio emocinio ugdymo instituto direktorė dr. Daiva Šukytė pristatė mikroklimato tyrimo Visagino bendrojo ugdymo mokyklose rezultatus. Pristatyme dalyvavo savivaldybės meras Erlandas Galaguz, vicemerė Aleksandra Grigienė, administracijos direktorius Virginijus Andrius Bukauskas, direktoriaus pavaduotojas Ričardas Petrauskas, Švietimo padalinio vedėja ir specialistai, Visagino švietimo pagalbos tarnybos direktorė, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorė.
Socialinio emocinio klimato tyrimo įrankio tiriamos dimensijos buvo vertinamos naudojant Likerto skalę nuo 1 iki 5 balų, kur 3 balai laikomi statistiniu vidurkiu. Dr. Daiva Šukytė pristatė bendrus savivaldybės mokyklų rezultatus: 3-4 klasių mokiniai aukščiausiai įvertino saugumą, mokymą, pasitenkinimą mokykla ir klase, žemiausiai (nors tai yra labai arti statistinio vidurkio reikšmės) – atsakingą sprendimų priėmimą. 5-8 klasių mokiniai aukščiausiai įvertino tarpusavio santykius, savimonę ir saugumą, žemiausiai (nors rodiklis yra aukštesnis negu statistinis vidurkis) – mokinių tarpusavio santykius ir mokymąsi. 9-12 klasių mokiniai aukščiausiai įvertino pasitenkinimą mokykla ir klase, saugumą ir atsakingą sprendimų priėmimą, žemiausiai (kiek žemiau statistinio vidurkio) – tarpusavio santykius. Mokyklų personalas aukščiausiai įvertino pagalbą mokiniams, mokyklos personalo tarpusavio santykius ir pagalbą mokytojui, žemiausiai (nors rodiklis yra aukštesnis negu statistinis vidurkis) – tėvų įsitraukimą. Šeimos aukščiausiai įvertino taisykles ir susitarimus, mokyklos ir bendruomenė santykius, tėvų įsitraukimą, žemiausiai (nors rodiklis yra aukštesnis negu statistinis vidurkis) – saugumą. Apibendrindama mokslininkė teigė, kad savivaldybės rezultatai lyginant su kitų savivaldybių rezultatais yra neblogi ir pasidžiaugė, kad palyginus su kitomis savivaldybėmis tėvai dalyvavo labai aktyviai.
Dr. Daiva Šukytė atkreipė dėmesį, kad vienas mokykloje prastai besijaučiantis mokinys iššaukia „raibulių“ efektą, todėl yra labai svarbu reaguoti į kiekvieno vaiko problemas, paminėjo, kad mokiniui labai svarbus yra mokytojo tikėjimas jo sėkme ir individualus pokalbis su juo bei pabrėžė, kad pagrindinis gero mikroklimato mokykloje rodiklis – stiprėjantys mokinių pasiekimai.
Pristatymo pabaigoje dr. Daiva Šukytė pateikė savivaldybės Švietimo padaliniui saugios ir palankios ugdymo(si) aplinkos kūrimo rekomendacijas. Susitikimo metu buvo diskutuota dėl priemonių veiksmingumo ir rekomendacijų įgyvendinimo.
Informacija ir nuotraukos: Visagino savivaldybė