Net 54 iš 60-ies savivaldybių prisijungė prie darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ — Visnews

Net 54 iš 60-ies savivaldybių prisijungė prie darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“

Новостное изображение

Prie Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros (LINEŠA) koordinuojamos darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ jau prisijungė 54 iš 60-ies šalies savivaldybių ir 472 mokyklos. Prieš metus startavusios iniciatyvos tikslas, kad iki 2030 m. visos Lietuvos mokyklos taptų tvarios arba žengtų tvarumo keliu. Lietuvos mokykloms gyventi tvariau padeda savivaldybių koordinatoriai.

„Prisijungėme prie darbotvarkės norėdami prisidėti prie tvarumo vizijos įgyvendinimo švietimo įstaigose bei pasidžiaugti tuo, ką įstaigos jau yra padariusios tvarumo klausimu. Taip pat įsitraukti į projektą paskatino ir galimybė bendradarbiauti su panašiai mąstančiais žmonėmis, pasidalyti patirtimi, kartu siekti tikslų”, –kalba Šiaulių m. sav. administracijos švietimo sk. vyr. specialistė Edita Badaukienė.

Kauno m. administracijos švietimo sk. specialistė Jurgita Kveškevičienė džiaugiasi, jog koordinatorės pozicija leidžia šiek tiek atsitraukti nuo įprastų kasdienių darbų, iš arčiau pamatyti visos Lietuvos švietimo įstaigų kuriamus mažus stebuklus tvarumo srityje, susipažinti ir bendradarbiauti su kitų savivaldybių koordinatoriais kvalifikacijos rengimo programose.

Kodėl verta tapti „Tvari mokykla 2030“ koordinatoriumi?

„Tvari mokykla 2030“ savivaldybės koordinatoriumi gali tapti savivaldybės mokyklų darbą gerai išmanantys asmenys, turintys galimybę palaikyti tiesioginį ryšį su mokyklų vadovais.

Tapti koordinatoriumi rekomenduojama švietimo padalinių darbuotojams.

Savivaldybės koordinatorius kuruoja darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ veiklą savivaldybėje: informuoja apie darbotvarkę, konsultuoja dėl Tvarių mokyklų įsivertinimo vadovo naudojimo, atrenka mokyklas Nacionaliniam vertinimui ir t.t.

Savivaldybių koordinatoriams LINEŠA siūlo galimybę dalyvauti nacionalinėse ir tarptautinėse tvarumo konferencijose bei LINEŠA rengiamuose tvarių mokyklų kvalifikacijos kėlimo programose Lietuvoje ir užsienyje, kasmetinius nemokamus koordinatorių mokymus bei galimybę tapti Lietuvos švietimo sektoriaus tvarumo lyderiais.

Pasak LINEŠA Tvarumo plėtros skyriaus vadovo Almanto Kulbio, vien pastaraisiais metais dalis koordinatorių vyko į stažuotes Danijoje bei Norvegijoje, o rudenį laukia išvyka į Ispaniją.

„Dauguma savivaldybių koordinatorių – nuoširdūs tvarumo entuziastai, kuriems tvarumas svarbus ne tik  mokyklose, bet ir kaip kasdienis įprotis. Štai iš kur tiek idėjų ir sumanymų savivaldybėse! Įkvepia prasidėjęs koordinatorių tarpusavio bendravimas ir bendradarbiavimas, tinklaveikos pirmi požymiai, dalinimasis gerosiomis praktikomis tarpusavyje“, – dėsto A. Kulbis.

Džiugina tvarumo iniciatyvos bei galimybė mokytis

Klaipėdos r. sav. švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistė ir Klaipėdos r. sav. koordinatorė Dovilė Pareigienė pasakoja, jog tvarumas ją nuolat lydi kasdieniniame gyvenime, tad atsiradus galimybei prisidėti prie tvarumo ir mokyklose, ji nedvejodama priėmė pasiūlymą įsilieti į „Tvari mokykla 2030“ koordinatorių gretas.

„Dalyvaudama darbotvarkėje išmokau į tvarumą pažvelgti plačiau. Mane, kaip tvarumo koordinatorę, džiugina tai, kad prisidedu prie svarbių tvarumo idėjų sklaidos ir įgyvendinimo mokyklose, plečiu savo žinias ir matymą tvarumo tema bei esu susijusi su įkvepiančia tvarumo komanda!“.

Kretingos r. sav. koordinatorė, Kretingos švietimo centro kompiuterinių sistemų inžinierė, metodininkė Dovilė Skersienė sako, jog gera matyti realų pokytį rajono mokyklose ir stebėti, kaip mokytojai bei mokiniai aktyviai įsitraukia į tvarumo iniciatyvas.

„Ypač žavi bendruomenės entuziazmas ir noras dalyvauti, keistis patirtimi bei kurti aplinką, kuri būtų palanki ne tik mokymuisi, bet ir tvarumui. Šis entuziazmas rodo, kad tvarumas tampa svarbiu bendruomenės prioritetu. Taip pat labai vertinu bendradarbiavimą su kitais koordinatoriais ir galimybę dalytis gerosiomis praktikomis“, – dėsto ji.

  1. Skersienė pabrėžia, jog svarbu neužmiršti, kad kiekvienas žingsnis link tvarumo – tai žingsnis į geresnę ateitį mūsų mokykloms ir visuomenei.

„Tik bendrai dirbdami ir įgyvendindami šias iniciatyvas galime kurti tvaresnę ir atsakingesnę švietimo aplinką“, – įsitikinusi ji.

Raseinių r. sav. Švietimo ir sporto sk. vyr. specialistė ir Raseinių r. sav. koordinatorė Asta Pagarauskaitė sako, jog Raseinių r. savivaldybės ugdymo įstaigos jau daug metų dalyvauja gamtosauginių mokyklų, sveikatą stiprinančių, aktyvių mokyklų programose, mokyklų edukacinių erdvių konkursuose, kuriuose daug dėmesio skiriama tvarumui, todėl gavus kvietimą prisijungti prie „Tvari mokykla 2030“ buvo savaime suprantama, kad reikia dalyvauti.

Pastebėkime ir kurkime tvarias mokyklas

Šiaulių miesto koordinatorę E. Badauskienę maloniai stebina bendruomenės įsitraukimas ir noras dalyvauti projekte, noras parodyti, kuo jie yra išskirtiniai ir unikalūs.

„Šiaulių miesto įstaigos labai aktyviai prisijungė prie šio projekto, atsakingai pildė įsivertinimo vadovus, konsultavosi. Linkiu kitiems koordinatoriams ryžto motyvuoti įstaigas dalyvauti projekte ir gerų rezultatų. Norint, kad įstaigos dalyvautų projekte reikia tiek nedaug – pastebėti iš šalies, ką įstaigos turi unikalaus tvarumo srityje ir paskatinti dalyvauti“, – kalba ji. 

Kviečia jungtis visas savivaldybes

  1. Kulbis linki koordinatoriams būti tikrais LINEŠA darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ ambasadoriais savivaldybių mokyklose, sėkmingai atlikti 2025 m. metų mokyklų įsivertinimą bei visiems kartu pasiekti bendrą tikslą daugiau kaip pusę visų Lietuvos mokyklų įtraukiant į „Tvari mokykla 2030“.

„Vykę susitikimai, pasitarimai, vizitas Danijoje parodė, kad reikia daugiau gyvo bendravimo. Stengsimės sukurti tam kuo daugiau progų ir galimybių. Linkiu, kad tvarumo kriterijai taptų svarbia švietimo sistemos dalimi – nuo infrastruktūros iki bendruomenių. Visi kartu galime to pasiekti!“, – sako A. Kulbis.

LINEŠA atstovas kviečia  prisijungti prie darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ bei  prisidėti prie tvarumo pokyčių švietimo sistemoje ir tas kelias savivaldybes, kurios dar to nepadarė.

Norintys tapti Prienų, Palangos, Visagino, Elektrėnų, Kazlų Rūdos, Molėtų koordinatoriais, kviečiami rašykite el. paštu mindaugas.danys@linesa.lt. Daugiau informacijos rasite čia.

Apie darbotvarkę „Tvari mokykla 2030“

Lietuvos neformaliojo švietimo agentūros (LINEŠA) koordinuojama darbotvarkė „Tvari mokykla 2030“ startavo 2024 metų balandį. 

„Tvari mokykla 2030“ – tai priemonių sistema konkretiems veiksmams ir pokyčiams, įgalinantiems mokyklų bendruomenes tiesiogiai prisidėti prie darnaus vystymosi tikslų ir uždavinių įgyvendinimo.

Rugsėjį LINEŠA pakvies mokyklas teikti paraiškas dalyvauti lapkričio 20 d. Vilniuje planuojamuose surengti nacionaliniuose „Tvarios mokyklos“ apdovanojimuose, kuriuose bus paskelbtos toliausiai tvarumo keliu nužengusios įstaigos ir jų inovacijos bei sprendimai.

Papildomos informacijos teirautis:

Tatjana Švec 

Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovė 
Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra (LINEŠA) 
+370 602 90133 
tatjana.svec@linesa.lt  

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *